חיפוש בגוגל

מהם חיפושי אפס-קליקים ולמה זה חשוב?

בשנתיים האחרונות אנו רואים עלייה גדולה בכמות החיפושים בגוגל המניבים מה שמכונה "תוצאה אפס", תשובה לשאלת החיפוש המופיעה באופן מודגש מעל לתוצאות החיפוש הרגילות. לעיתים קרובות עולה החשש כי תוצאות מסוג זה גורמות ל"אפס קליקים". כלומר, הגולש אמנם נחשף לתוכן שהעליתם אך אינו נדרש להיכנס לעמוד שלכם כדי לקרוא אותו, מה שגורם להורדת מספר הכניסות לעמוד ולאי-ספירתו כמשתמש בגוגל אנליטיקס. האם בשל כך אנו צריכים להימנע מיצירת תכנים שידורגו בתוצאות האפס? לאו דווקא.

תוצאה אפס

מדוע נוצרת תופעת "אפס קליקים"?

גוגל מתעדכנת ומתפתחת כל הזמן, במטרה להביא לכל מחפש את התשובה הכי טובה ומדוייקת לשאלת החיפוש שלו, כמה שיותר מהר. לכן בשנים האחרונות חלה תזוזה בתפיסה של מקדמי אתרים לגבי החשיבות של מה שקרוי "כוונת המשתמש" – ניסיון להבין איזו תשובה ואילו פרטי מידע מבקש המחפש לקבל באמצעות החיפוש שלו, כדי לנסות וליצור עמוד שיתן את המענה המדוייק ביותר ויתברג גבוה בתוצאות החיפוש הרגילות, או אפילו בתוצאה "אפס". בשנה האחרונה עדכנו גם כלי קידום פופולריים את הממשקים שלהם כך שיציגו גם נתונים אודות כוונת המשתמש המשוערת לכל ביטוי מחופש. ניתן לראות זאת למשל בממשק של SEMRush בחודשים האחרונים.

כוונת משתמש ב-SEMRUSH

האפקט של התברגות בתוצאה מובלטת (featured snippet או featured result) הוא אדיר. החשיפה עולה באופן משמעותי, אך אחוז ההקלקות על תוצאת העמוד, ה-CTR, יורד בכ-37%-39%. זה אחוז דרמטי ומשמעותי ביותר, אך על פי כל המחקרים האחרונים, עדיין משתלם מאד להתברג בתוצאות המובלטות, מכיוון שהירידה באחוז ההקלקות פחותה מן העלייה באחוזי החשיפה, מה שגורם לכך שבסופו של דבר, תהנו מכניסות רבות יותר לעמוד המדורג. 

אז איך מתברגים בתוצאות חיפוש מובלטות?

תלוי לאילו מהן אתם מכוונים, מכיוון שישנם סוגים רבים של תוצאות מובלטות מלבד "תוצאה אפס". ישנן תוצאות מובלטות עבור סרטוני וידאו, עבור מוצרים ספציפיים, תוצאות מובלטות מקומיות, שאלות נפוצות, ועוד. 

לכל אחד מסוגי התוצאות המובלטות הללו והאחרות קריטריונים משלו לבחירת העמוד שיוצג, וכדאי לקרוא ספציפית על כל אחד מהם כשמתכננים את העמוד כדי לדעת לאיזה תוכן תזדקקו ואילו פעולות תצטרכו לבצע כדי לנסות להתברג באותו סוג תוצאה מובלטת. 

על פי כל המדדים והמחקרים האחרונים, ההשקעה והתכנון של העמוד עבור תוצאה מובלטת ספציפית משתלמת ביותר, ולכן אל תדלגו על שלב זה בבניית עמוד חדש. 

מסקנות:

לא מספיק להחליט באיזה נושא יעסוק עמוד חדש באתר שלכם. יש לתכנן אותו מראש עבור תוצאה מובלטת רלוונטית ומתאימה לנושא, לתחום ולמטרת העמוד.

מכיוון שהנושא מורכב ולא בטוח שיש לכם זמן להתעמק בקריטריונים הדרושים לכל סוג תוצאה מובלטת, וגם אם אתם מומחים בתחומכם וכותבים היטב המסוגלים להכין תוכן עצמאית עבור עמוד חדש באתר שלכם, מומלץ לכם להתייעץ מראש עם מקדם אתרים כדי שתוכלו לתת סיכוי טוב לעמוד שלכם להתברג בתוצאה מובלטת או בתוצאה רגילה בדירוג גבוה. 

מאמרים נוספים לקריאה

חיפוש בגוגל

מהם חיפושי אפס-קליקים ולמה זה חשוב?

בשנתיים האחרונות אנו רואים עלייה גדולה בכמות החיפושים בגוגל המניבים מה שמכונה "תוצאה אפס", תשובה לשאלת החיפוש המופיעה באופן מודגש מעל לתוצאות החיפוש הרגילות. לעיתים קרובות עולה החשש כי תוצאות מסוג זה גורמות ל"אפס קליקים". כלומר, הגולש אמנם נחשף לתוכן שהעליתם אך אינו נדרש להיכנס לעמוד שלכם כדי לקרוא אותו, מה שגורם להורדת מספר הכניסות

קראו עוד »

רוצים להתייעץ איתי בכל הקשור לאתר שלכם? דברו איתי:

תפריט נגישות